Här kan du få aktuell information om pågående och planerade avbrott i el-, fjärrvärme- och gasnätet. Du hittar också avbrottsavier till din fastighet samt felanmälan och reklamation.
Är du helt eller delvis utan ström?
Om du bara är utan ström i vissa delar av din anläggning så kan en säkring ha gått. Kontrollera gruppcentralen (proppskåpet).
Är grannarna också utan ström?
Om även grannarna är utan ström så är det ett större avbrott som vi kommer lösa. Du behöver inte felanmäla det.
Har jordfelsbrytaren löst ut?
Förutom säkringar finns det också en jordfelsbrytare i din elcentral. Om den har löst ut och inte går att koppla på igen så ligger felet i din anläggning. Du behöver kontakta en elektriker.
Är du nyinflyttad i Göteborg Energis nätområde?
Det kan vara så att strömmen inte är påkopplad på grund av att du inte har tecknat ett elnätsavtal. Kontakta kundservice så hjälper de dig.
Har du gått igenom dessa steg utan att hitta något fel är det dags att göra en felanmälan.
Om du som fastighetsägare har hyresgäster är det bra att veta att det är ditt ansvar att förmedla avbrottsinformation. Välj vilken avbrottinformation det gäller och fyll gärna i ditt namn, telefonnummer och logga. Enkelt att skriva ut och sätta upp.
Avbrottsinformation fjärrvärme
Avbrottsinformation fjärrkyla
Avbrottsinformation gas