GÖTEBORG ENERGI - EN DEL AV GÖTEBORGS STAD

Ekonomiassistent

Vill du vara delaktig i arbetet mot en gemensam proaktiv ekonomiorganisation inom Göteborg Energi? Då kan det här jobbet vara något för dig!

Din uppgift

Rollen som ekonomiassistent innebär arbetsuppgifter inom koncernens leverantörsreskontra och löpande redovisning. Du kommer att arbeta med löpande arbetsuppgifter vilka exempelvis innefattar att säkerställa och hantera betalningar och flöden kopplat till koncernens olika verksamheter och affärer, löpande avstämningar, kontroller samt utredningar. En annan del av rollen innebär dokumentation, kvalitetssäkring och utvecklingsarbete av arbetssätt, processer och rutiner. Du har ett tätt samarbete med medarbetare inom enheten samt verksamheten.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna kan bland annat innebära att:

  • utföra löpande ekonomiarbete enligt fastlagda rutiner avseende exempelvis in– och utbetalningar, utredningar samt ankomstregistrering och definitivbokning av leverantörsfakturor
  • delta i bokslutsrelaterade uppgifter och revision
  • vara en del i koncernens ansikte utåt genom regelbundna kundkontakter och leverantörsdialoger
  • driva samt vara en del ekonomifunktionens process- och förändringsarbete samt arbeta för ständiga förbättringar
  • delta i allmänt förekommande arbetsuppgifter inom verksamheten.

Ditt team

Enheten Löpande Redovisning arbetar för att utveckla och säkerställa korrekt redovisning och att utifrån detta alltid agera i ägarens bästa intresse. Vi hanterar koncernens leverantörsfakturor, kundreskontra och den löpande redovisningen för koncernens bolag. Till vår enhet söker vi nu dig, engagerad kollega och medarbetare, som tillsammans driver oss framåt mot en ekonomiorganisation i världsklass.

Din kompetens

Vi söker dig som har lägst treårig gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, högskoleutbildning är meriterande.

Du har minst tre års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har ett öga för detaljer samtidigt som du kan lyfta blicken för att skapa en helhetsförståelse när det krävs. Du är en van användare av Officepaketet och har erfarenhet av att arbeta i olika ekonomirelaterade affärs- och uppföljningssystem. Eftersom rollen innebär flertalet kontakter och samarbetsytor, samt dokumentation av officiella dokument krävs att du behärskar svenska språket i tal och skrift. För att trivas i rollen krävs ett personligt och genuint intresse samt yrkesbakgrund för att utveckla arbetssätt och processer.

Vi kommer även att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper för att vara framgångsrik i tjänsten. Vi tror att du är öppen med en positiv framtoning, trivs med att arbeta i team med god servicekänsla. Du är noggrann, ansvarskännande och innehar hög integritet. Du trivs med att ha ordning och reda, samt att självständigt strukturera dina dagar tillsammans med kollegor. Vi värdesätter din förmåga att dela med dig av kunskaper och erfarenheter och att i olika sammanhang lyfta konstruktiv kritik och problemlösning med berörda parter för att verka för en proaktiv ekonomiorganisation.

Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag den 6 november.

Välkommen med din ansökan!

Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vår arbetsplats

Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!

Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på goteborgenergi.se/jobbamedoss .

Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

Anställningstyp:
Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag:
2024-11-06

Kontaktpersoner
Fredrik Samulesson
tfn: 0766982651

Helena Grunditz, SACO
tfn: 0707626523

Ulf Berndtsson, VISION
tfn: 0725003860

Sven Ekman, SEKO
tfn: 0720858845

Kul att du är intresserad av oss!

Som anställd hos oss kan du räkna med utvecklingsmöjligheter och engagerade kollegor med stark drivkraft och framtidstro.

När du söker någon av våra spännande tjänster vill vi att du söker via ansökningsformuläret i annonsen för respektive tjänst. För att vi ska hålla en god kvalitet i processen tar vi enbart emot ansökningar på detta sätt. 

Det är viktigt att du tar del av informationen om hur vi hanterar dina uppgifter, därför rekommenderar vi att du läser igenom informationen noga innan du går vidare. Det första steget i ansökan är att du markerar att du tagit del av informationen. 

När du skickar in din ansökan får du en bekräftelse via e-post. Eftersom det är ett autosvar från vårt rekryteringssystem kan det hända att den hamnar i din skräppost. 

Vi rekommenderar att du sparar en kopia på annonsen eftersom den tas bort från annonskanalerna efter sista ansökningsdag.Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta rekryterande chef.

Vi läser ansökningar löpande och ibland händer det att vi tillsätter tjänsten innan sista ansökningsdag. Då informerar vi om detta i annonsen. Vi rekommenderar därför att du söker tjänsten så snart du kan. 

De sökande som har de kompetenser som krävs och bäst matchar det vi söker kommer kontaktas för en första intervju. Därefter kan det bli aktuellt med ytterligare intervju, personbedömning/test, referenstagning och säkerhetsprövning. Säkerhetsprövning sker för säkerhetsklassade tjänster, om det är aktuellt sker det inför anställning. 

Blir du inbjuden till intervju vill vi att du tar med kopior på betyg och intyg som styrker din kompetens, om du inte redan bifogat dessa i din ansökan. Vi vill också att du styrker din identitet och ditt medborgarskap med pass, nationellt identitetskort eller personbevis i samband med intervjun. Tänk på att körkort inte styrker ditt medborgarskap och därför inte räcker som identitetshandling. Det är också bra om du kan lämna förslag på referenspersoner.

Våra intervjuer görs i lokaler som är tillgängliga för alla. Intervjun är ett tillfälle att få mer information såväl för dig som söker jobb som för oss. Förbered därför gärna frågor till oss både om jobbet och om oss som arbetsplats. 

De sökande som inte fyller kompetenskraven får återkoppling i snar anslutning till sista ansökningsdag. Vår ambition är att rekryteringen ska vara klar inom en månad efter sista ansökningsdag. 

Vi tror på en jämställd arbetsplats med mångfald. Personer med olika synsätt och erfarenheter utvecklar vår verksamhet och driver den framåt - styrkan i våra olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar? Vi ser fram emot din ansökan!

 

 

 

 

Träffa dina blivande kollegor!

Hör några av våra medarbetare berätta om vad som får dem att trivas på jobbet och få en inblick i hur det är att arbeta med oss.
icon-closechevron-disc-right