Du vet väl att du kan utföra de flesta av dina energiärenden själv? På Mina sidor hittar du till exempel alla dina fakturor och avtal. Du får även lättöverskådlig statistik på hur mycket energi ditt hushåll förbrukar så du kan sänka både kostnader och miljöpåverkan.
Vad du möts av när du loggar in på Mina sidor ser olika ut beroende på vilka produkter och avtal du har hos oss. I toppen på sidan har du huvudmenyn. Här kan du välja att gå på djupet med din förbrukningsstatistik, kontrollera att alla dina fakturor blivit betalda och få översikt över dina avtal med oss.
Till vänster på startsidan har du en meny med genvägar till de mest använda funktionerna. Via dem kan du till exempel snabbt uppdatera din kontaktinformation, anmäla flytt eller be att få avbrottsinformation till mobilen eller via mejl (om du bor inom Göteborg Energis elnätsområde).
Du behöver inte registrera dig, logga bara in med Bank.ID. Vare sig du är företag- eller privatkund.
Du som bor i Göteborg och även valt att ha ditt elhandelsavtal hos oss har alltid två kundnummer. Ett för elhandeln och ett för elnätet.
Har du andra produkter eller tjänster hos oss så gäller samma kundnummer för dem som det för elnätet.
Om du är befintlig kund hos oss kan du se dina olika produkter, avtal samt vilket kundnummer som hör till, via Mina Sidor. Du hittar det under "Avtal & Anläggningar". Klicka på länken nedan för att logga in.
Logga in på Mina Sidor för att se ditt kundnummer, du hittar det under "Avtal & anläggningar" för respektive avtal och produkt. Du kan även se kundnummer på din faktura.
Tänk på att du kan fler än ett kundnummer, nät- och handelsprodukter. Exempelvis elnät och elhandel.