Logga in på Installatörswebben (länk nedan)
Välj fliken Skapa föranmälan och välj önskad ärendetyp, t.ex servisändring i rullistan. Beskriv gärna i Övrigt-fältet vad det är för typ av jobb som ska göras.
Sök fram den aktuella anläggningen med anläggnings-ID (18 siffror) eller mätarnummer (6 eller 16 nummer) genom att använda sökrutan. Läs mer om hur du gör i manualen (länk nedan).
Fyll i aktuella anläggningsdata.
Skicka in föranmälan genom att klicka på knappen Spara och skicka in. Om du inte vill skicka in föranmälan utan enbart spara det du fyllt i för att komplettera vid ett senare tillfälle, kan du använda Spara. Läs mer om hur du gör i manualen.
När vi fått din föranmälan så går vi igenom den och om allt all information vi behöver är komplett så registerars den. Om behov finns, tar vår handläggare kontakt med dig för planering.
När allt är klart från vår sida och kunden godkänt den offert vi skickat till kunden så får du ett installationsmedgivande.
När ditt arbete är klart skickar du in en färdiganmälan via Installatörswebben.
Du hittar installatörswebben genom att klicka på länken nedan.
Från det att vi fått en färdiganmälan tills vi kommer ut till kunden för att kontrollera anslutningen tar det vanligtvis 1-2 veckor.
Kunden kan alltid följa sitt anslutningsärende på Mina sidor.
Vill du ansluta ditt batteri till elnätet behöver din elinstallatör skicka in en föranmälan till oss.
När vi mottagit din kompletta föranmälan registreras den och vi ser över förutsättningarna i elnätet. Förutom kapaciteten i det lokala elnätet så påverkar storleken på din säkring hur mycket ditt batteri kan mata ut på elnätet.
En servisändring kan påverkas av många olika faktorer och det är omfattningen av dessa som avgör hur lång tid en ändring kan ta. Kom ihåg att vara ute i god tid. Det här är exempel på faktorer som påverkar:
Storlek på utökningen
De rådande markförhållandena
Tillgänglig kapacitet i elnätet
Tillstånd från tredjepart