Nu kan du ladda och starta parkering från en och samma app. Merparten av Göteborg Energis normalladdare (upp till 22kW) hittar du nu i Parkering Göteborgs uppskattade app.
Observera att våra snabbladdningsstationer blir kvar i vår egen regi, där kommer vi också byta ut, bygga ut och öka effekten.
I och med att normalladdarna förs över till Parkering Göteborg kan man inte längre använda RFID-tagg från Göteborg Energi när man laddar, utan laddning sker i Parkering Göteborgs app.
Taggen kan fortsatt användas på Göteborg Energis snabbladdare.
För våra snabbladdare - och några enstaka normalladdare - är det fortfarande appen Ladda din elbil som gäller. Med Ladda din elbil kan du hitta lediga laddare, starta/stoppa laddning och betala för laddningen.
Here's information in English on how to use our public charging spots.
Du hittar aktuella priser för laddning på goteborgenergi.se/laddpriser.
Frågan om beloppet är för att systemet ska kunna kontrollera att det finns pengar på kontot. Beloppet du valt kvarhålls temporärt på ditt konto och flyttas aldrig från ditt konto. När laddningen avslutas dras den summa som du laddat för och resterande summa släpps tillbaka till ditt konto. Beroende på vilken bank du har kan resterande summa till ditt konto variera från direkt till någon dag.
Kontrollera att ditt betalkort är öppet för att acceptera internationella betalningar medan du registrerar dig. Kreditkort från Visa eller MasterCard fungerar, men kort från American Express fungerar inte.
Göteborg Energi vill fortsätta att ha ett konkurrenskraftigt pris, men vi behöver också ta hänsyn till elnätskostnader och elhandelns toppar och dalar. Dessutom måste vi även täcka drift-, underhålls-, investerings- och kundservicekostnader.
Med detta som underlag valde vi i detta läge att justera endast priset för snabbladdning då investeringen för detta är betydligt högre än för normalladdning.
Ja, som privatkund måste du ladda via den nya appen.
Är du företagskund som använder publik laddning kan du beställa laddbrickor eller laddkort.
Du kommer att kunna använda
den befintliga appen på Göteborg Energis publika laddplatser fram till den 31
augusti 2021. Därefter behöver du ladda ner den nya appen.
Observera att du
fortfarande kan använda InCharge app och/eller laddbricka/laddkort på InCharges
laddplatser i och utanför Göteborg.
Du hittar du den nya appen "Ladda din elbil" där du normalt hittar appar, i App Store eller Google Play.
När du registrerar dig som kund kan vi lättare kommunicera nyheter till dig. Du får snabbare veta om det sker några förändringar, och vi kommer också att bättre kunna anpassa vårt ladderbjudande utifrån kundernas vanor och behov. Bra för alla!
Det kan hända att det har hamnat i din skräppost, så titta gärna där. Mejlet med verifieringskoden kommer från avsändaren noreply@plus4u.net eller unicorn.com. E-posten har ämnet: Registrering - Bekräfta din e-postadress. Välj att vitlista/tillåta leverantörens e-postadresser plus4u.net och unicorn.com. Om tiden har gått ut för ditt första bekräftelsemejl är det nödvändigt att upprepa registreringsprocessen med den e-postadress som redan används. Om det fortfarande inte fungerar, försök att registrera dig med en annan e-postadress eller ring oss på 031-62 62 62.
Please try via our web version instead. To change language from Swedish, click on the +4U button in the upper right corner.
Skillnaden mellan en normal, snabb och en supersnabbladdare är tiden som det tar att ladda din elbil. Normalladdare passar dig som kör laddhybridbil.
Kontakta vår kundservice på 031-62 62 62.