Visst vet du om att du kan anpassa ditt avtal enligt dina önskemål och behov med våra tilläggstjänster och servicenivåer? Servicenivå 1 ingår alltid när du är kund hos oss.
Servicenivåer
Här kan du läsa mer och jämföra våra tre servicenivåer.
Servicenivå 0
Servicenivå 99.5%
Servicetid: helgfri vardag 07.00-17.00
Tillgänglighet: 99,5%
Felanmälan: dygnet runt alla dagar
Felavhjälpning påbörjad: inom 4 timmar helgfri vardag 07.00-17.00
Felavhjälpning avslutad: inom 12 timmar helgfri vardag 07.00-17.00
Vite: 300 kr + 3 % av månadsavgiften per påbörjad timme över avtalad åtgärdstid
Servicenivå 1
Servicenivå 99.7%
Servicetid: dygnet runt, alla dagar
Tillgänglighet: 99,7%
Felanmälan: dygnet runt. alla dagar
Felavhjälpning påbörjad: inom 4 timmar, dygnet runt, alla dagar
Felavhjälpning avslutad: inom 24 timmar, dygnet runt, alla dagar
Vite: 500kr + 3 % av månadsavgiften per påbörjad timme över avtalad åtgärdstid
Servicenivå 2
Servicenivå 99.9%
Servicetid: dygnet runt, alla dagar
Tillgänglighet: 99,9%
Felanmälan: dygnet runt, alla dagar
Felavhjälpning påbörjad: inom 4 timmar, dygnet runt, alla dagar
Felavhjälpning avslutad: inom 8 timmar, dygnet runt, alla dagar
Vite: 1000 kr + 3 % av månadsavgiften per påbörjad timme över avtalad åtgärdstid
Tilläggstjänster
I våra grundavtal ingår alltid Servicenivå 1. Du kan anpassa ditt avtal med någon eller några av våra tilläggstjänster.
Komplettering av fastighetsnät
Utöver själva fastighetsanslutningen kan ett fastighetsnät behövas.
Systemanpassningar i kundnät
Tillsammans tar vi fram en anpassad lösning för produkt och tjänst.
OTDR-mätning
Mätning och rapport av svartfiber tex dämpningar och reflektioner.
Redundans
Med redundant förbindelse har du dubbla anslutningar och kan skifta anslutning vid tillfälliga avbrott.